حفظ ایمنی در ورزش

ورزش برای شما مفید است اما باید اطمینان حاصل کنید که با انجام آن کاملاً ایمن می مانید و از آن لذت می برید. قصد تحریک احساسات شما را نداریم اما آگاهی از خطرات احتمالی، ضروری است این خطرات عبارتند از جرم، قاچاق و صدمه. هنگام ورزش از عقل سلیم و قضاوت عادلانه خود بهره بگیرید تا ایمن بمانید. نکاتی چند در این زمینه:

ورزش برای شما مفید است اما باید اطمینان حاصل کنید که با انجام آن کاملاً ایمن می مانید و از آن لذت می برید. قصد تحریک احساسات شما را نداریم اما آگاهی از خطرات احتمالی، ضروری است این خطرات عبارتند از جرم، قاچاق و صدمه. هنگام ورزش از عقل سلیم و قضاوت عادلانه خود بهره بگیرید تا ایمن بمانید. در این قسمت نکاتی چند در این زمینه را ارائه می دهیم:
خطرات بیرون از خانه:

- به منظور جلوگیری از بروز جرم، از ورزش کردن با فرد دیگر بپرهیزید و یا در مناطق مناسب و بطور گروهی ورزش کنید. در صورت بروز مشکل از یک سوت استفاده کنید.
- هنگامیکه نزدیک خیابانها یا معابر ورزش می کنید از قوانید راهنمایی و رانندگی پیروی کنید. در صورت امکان در پیاده روها یا پارکها ورزش کنید. این مکانهای مناسب برای ورزش شما را از قرار گرفتن در مسیرهای شلوغ حفظ می کنند و شرایط ایمنی بیشتر را برای شما پدید می آورند.
- اگر قصد دارید شب هنگام ورزش کنید از جلیقه یا روپوشهای منعکس کننده نور استفاده کنید. این کار به رانندگان کمک می کند که شکا را در جاهای تاریک ببینند.
- از گوشی استفاده نکنید- استفاده از گوشی باعث از دست رفتن تمرکز و مانع از شنیدن صدای ترافیک می گردد.
- کارت شناسایی خود و کمی پول نقد به همراه داشته باشید؛ در هنگام نیاز به درد شما می خورد.

آسیب :

- از تمرینات با وزنه را بیش از پنج روز در هفته انجام دهید، خطر بروز جراحت در شما افزایش می باید. اگر هر روز فعالیت ورزشی انجام می دهید (فعالیت جسمانی روزمره مفید است)، حداقل مدت 1 تا 2 روز در هفته تمرینات بدون وزنه انجام دهید.
- در هنگام دوچرخه سواری، اسکیت سواری یا استفاده از کفشهای چرخ دار همیشه از کلاه ایمنی و محافظ زانو استفاده کنید.
- همیشه پیش از شورع تمرین خود را گرم کنید و پس از پایان تمرین نیز بدن خود را سرد کنید. هیچگاه انجام حرکات کششی پس از اتمام تمرین را فراموش نکنید.
- هر روز یک نوع تمرین انجام ندهید، در غیر اینصورت به قسمتهایی از بدن فشار بیش از حد وارد می کنید در حالیکه به سایر قسمتهای بدن اصلاً فشاری وارد نمی شود. ورزش را با مفاصلی که دچار صدمه شده اند انجام ندهید- در اینصورت تمرین را متوقف و یا آنرا تغییر دهید.

کم آبی و گرما زدایی:

- قبل، بعد و در حین ورزش مقدار زیادی آب بنوشید نوشیدن آب در تمام اوقات سال مهم است اما در هنگام ورزش در هوای گرم اهمیت دو چندانی پیدا می کند.
- آرام آرام آب بنوشید و نیازهای خود را مورد توجه قرار دهید. زیاد به خودتان سخت نگیرید بویژه در هوای گرم به خاطر داشته باشید که شما باید بطور دائم از مایعات استفاده کنید حتی هنگامیکه احساس تشنگی نمی کنید. اگر احساس گیجی، منگی و بی حای کردید، ورزش را متوقف کنید، استراحت کنید و بلافاصله مقداری آب بنوشید!
- گرما زدگی یک وضعیت اورژانسی است. این وضعیت باعث کاهش سطح هوشیاری شما می شود و حتی باعث حمله قلبی می گردد. اگر هر کدام از نشانه هتای هشدار دهنده همچون حالت تهوع، سردرد، گیجی، تعرق، تاری دید، یا قطع ناگهانی عرق را در خود احساس کردید، بهترین کار این است که بلافاصله به بیمارستان بروید. اگر پس از توقف ورزش و نوشیدن آب همچنان به سختی تنفس می کنید و دچار گیجی و خستگی مفرط هستید باید حتماً به پزشک مراجعه کنید.
- اگر گرما، رطوبت و یا آلودگی ورزش کردن را برای شما دشوار می کند، در داخل خانه و یا در طول ساعتی که هوا خنک است، ورزش کنید.
ترجمه زیر شکل : شرایط اورژانسی ناشی از گرما عبارتند از خستگی در اثر گرما و گرما زدایی. برای درمان سریع، بیمار را سریعاً از محل گرم به جای خنک منتقل کنید و او را بر روی زمین بخوابانید. از کمپرس آب سرد استفاده کنید و پاهای فرد گرما زده را در قسمت بالاتری قرار دهید و به او مایعات بنوشانید.برای خنک کردن هوای محیط از یک پنکه استفاده کنید و به یک پزشک اطلاع دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.